ويژگي‌هاي کليدي مخزن فايبرگلاس

فايبرگلاس که با استفاده از مواد فايبرگلاس با کيفيت بالا ساخته مي‌شود داراي مزاياي زير است:


ماندگاري طولاني:

مخازن فايبرگلاس کمتر تحت تأثير شرايط آب و هوايي شديد قرار مي‌گيرند، زيرا مخازن داراي ضريب انبساط بسيار پاييني هستند و به‌طور منحصر به ‌فردي براي تحمل شرايط آب و هوايي سخت آماده مي‌شوند و از اين رو در طبيعت بسيار بادوام هستند.


سبک‌وزن:

مخازن فايبرگلاس کاربرپسند، داراي وزن بسيار سبک و آسان براي جابجايي هستند. اين ويژگي به ما امکان مي‌دهد از قبل سيستم را در يک مرکز توليدي با کيفيت کنترل شده بسازيم و بسته‌بندي کنيم.


تعمير و نگهداري کمتر:

مخزن فايبرگلاس مقرون به صرفه هست همچنين تنها با بررسي منظم مخزن کمتر نياز به تعمير و هزينه نگهداري دارد.


مقاوم در برابر خوردگي و زنگ‌زدگي:

دليل اصلي استفاده از جنس فايبرگلاس به دليل مقاومت خوردگي ذاتي آن‌هاست. مخازن فايبرگلاس در برابر زنگ‌زدگي و خوردگي مقاوم هستند، بنابراين نيازي به رنگ‌آميزي يا پوشش مجدد نيست.


عايق الکتريکي

مخازن فايبرگلاس عايق الکتريکي نيز است و گرما را هدايت نمي‌کند بنابراين براي استفاده در دماهاي بالا نيز مناسب است.


مخازن آب فايبرگلاس

شايد بتوان گفت بيشترين کاربرد مخازن فايبرگلاس مربوط به ذخيره آب است. به اين دليل در ادامه بيشتر به اين نوع مخازن خواهيم پرداخت.


بهترين ماده براي مخزن آب چيست؟

مواد مختلفي وجود دارد که مي‌توان از آن‌ها براي ساخت يک مخزن آب استفاده کرد که هرکدام ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. با اين حال، فايبرگلاس بدون شک بهترين است.


تا کنون مخازن پلاستيکي آب براي ذخيره معمولاً به اين دليل که ارزان‌تر هستند رايج‌ترند، اگرچه از نظر دوام و طول عمر، نمي‌توانند با مخزن آب فايبرگلاس رقابت کنند.


همچنين ممکن است با بتن، فولاد کربني و ترموپلاستيک در ميان مواد ديگر مواجه شويد. با اين حال، فايبرگلاس هميشه در صدر است؛ اما همه چيز به اين بستگي دارد که از مخزن آب براي چه استفاده مي‌کنيد.


براي ذخيره آب آشاميدني، هنگام استفاده از فايبرگلاس، بايد اطمينان حاصل کنيد که مستقيماً از بهترين توليدکنندگان خريداري مي‌کنيد و اطمينان حاصل کنيد که فرآيند نصب توسط متخصصان باتجربه نظارت مي‌شود که نهايت دقت و توجه را نشان مي‌دهند.


مخازن آب فايبرگلاس چقدر عمر مي‌کنند؟

سال رايج ديگر اين است که مخزن آب فايبرگلاس چقدر دوام مي‌آورد. انتخاب «بهترين» ماده براي مخزن آب بسيار مهم است، اگر مي‌خواهيد طول عمر را افزايش دهيد.


طول عمر مخزن آب فايبرگلاس، بسيار شبيه به ساير مواد مورد استفاده، تا حد زيادي به سازنده بستگي دارد. به همين دليل است که هنگام انجام تحقيقات خود بايد به ويژه مراقب باشيد. قبل از اينکه عجله کنيد و اقدام به خريد کنيد تا جايي که مي‌توانيد وقت خود را صرف مطالعه توليدکنندگان مختلف کنيد.


يک مخزن آب فايبرگلاس با کيفيت بالا که توسط بهترين‌ها ساخته شده است، بايد حداقل 30 تا 40 سال عمر کند! با اين فرض که از بهترين تکنيک‌هاي فايبرگلاس، رزين و ساخت و ساز استفاده مي‌شود.


آيا مخازن آب فايبرگلاس ايمن هستند؟

سؤال رايجي که هنگام بحث در مورد مخازن آب مطرح مي‌شود اين است: «آيا مخازن آب فايبرگلاس ايمن هستند؟»


ذخيره آب آشاميدني در مخزن فايبرگلاس يکي از تميزترين، بهداشتي‌ترين و بدون آلودگي‌ترين راه‌حل‌هاي ذخيره‌سازي آب موجود است. مطمئناً مخازن آب فايبرگلاس با استفاده از رزين ساخته مي‌شوند، اما اين مخازن با استفاده از رزين‌هايي ساخته مي‌شوند که کاملاً براي ذخيره يک ماده مايع خاص مطابقت دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مخازن کامپوزیت و مخزن فایبرگلاس اینجا کلیک کنید.